Pilates
Joseph Pilates ontwikkelde deze bewegingsleer aan het begin van de 20e eeuw en sindsdien is Pilates een populaire manier om te werken aan een sterker en flexibeler lichaam. Het is een unieke bewegingsmethode waarbij rek, strek en krachtoefeningen gaan zorgen voor sterke spieren, souplesse, minder blessures of verbetering daarvan.

Mijn Pilateslessen zijn geschikt voor beginners maar ook deelnemers die getraind zijn. Een pilates les start altijd met het bewust worden van de houding, de ademhaling en je “powerhouse”. Vervolgens wordt er met verschillende grondoefeningen gewerkt aan het versterken van de dieper gelegen buik- en rugspieren/houdingsspieren.

Rust roest…..en daarom is het zo belangrijk om in beweging te zijn en te blijven.!
Slow Yoga/Pilates combi les speciaal voor mensen met blessures, fysieke beperkingen,50+ of om gewoon lekker rustig te werken met het lichaam. Iedereen kan deelnemen, ook als je een les wilt inhalen ben je altijd welkom!
Met nóg meer begeleiding en aandacht voor een juiste lichaamshouding, goed gebruik van je spieren en opbouw/onderhoud van je conditie.
Voel je niet te oud maar voel je ook niet te jong om aan deze les mee te doen!

Dynamische Yoga
In de volksmond Yoga, maar het is de Hatha-yoga die in het westen zo bekend is en het meest voorkomt. Hatha-yoga richt zich op het hele lichaam, de ademhaling, concentratie en geestelijke bewustwording. Na mijn opleiding Hatha Yoga ben ik ook intensief poweryoga gaan volgen. Zo vond ik de combinatie van deze twee bijzonder interessant. Mijn Dynamische Yoga les is dus geïnspireerd op Hatha -en Power Yoga en maakt dat deze les intensief maar ook gestroomlijnd is. De asana’s (yoga houdingen) zijn opbouwend en aaneengesloten.
Alles op een zachte achtergrond muziek, in combinatie met de ademhaling en aan het eind van de les een ontspanning maakt deze les compleet.

Meditatieve Yoga
In tegenstelling tot mijn Dynamische Yoga lessen heeft deze les een iets ander karakter. Bij de Dynamische Yoga werken we met series Asanas ( Yogahoudingen) die behoorlijk intensief kunnen zijn en in een redelijk snel tempo in elkaar overvloeien.Bij de Meditatieve Yoga houden we de asanas langer aan (soms tot wel 5 minuten).  Maar ook besteden we aandacht aan concentratie- adem en meditatie oefeningen.
Wát we doen in de les heeft een meditatieve uitwerking en dit alles in een ongedwongen sfeer.
Leren mediteren is een proces om de storm van al onze gedachtes er te kunnen laten zijn, voorbij te kunnen laten passeren zonder dat zij ons afleiden of storen.
Dit is geen meditatie les, het is meditatieve Yoga, dus je gebruikt je lichaam als middel om tot meditatie te kunnen komen.
Ik ben er van overtuigd dat door in contact te komen met ons lichaam in beweging, we in contact komen met ons zelf, met onze staat van zijn. Het is niet zweverig, het is met aandacht en bewust leven.
‘Stap even een uur uit je ‘virtuele wereld’, waarin we meer dan 10 dingen tegelijk menen te moeten doen…’ en stap even in een moment van rust en tijd voor jezelf.

Poweryoga is, zoals de naam al doet vermoeden, een krachtige vorm van Yoga voor een sterk en gezond lichaam en verbetering van het uithoudingsvermogen.
D.m.v. diverse (krachtige) asana’s en series te beoefenen gebruik je spieren die dat niet gewend zijn, of door de spieren op een andere manier te gebruiken dan dat ze gewend zijn, zorgt ervoor dat de spieren geprikkeld worden om sterker en flexibeler te worden.
Je leert op een juiste manier te ademen en door de ontspanning aan het einde van de les herstelt je lichaam weer en je kunt rustig de les uit.
Power Yoga heeft dus verschillende voordelen:

Opbouw van kracht in de spieren.
Het uithoudingsvermogen wordt getraind.
Flexibiliteit en balans nemen toe.
Je krijgt er meer energie van.
Kleine pijntjes zoals rug en nekklachten verminderen.
Je valt ervan af.
Na afloop voelt je lichaam gezond en ontspannen aan.

Bij Yoga voor de hormonen ligt de focus op de hormoonklieren die voor de hormonale balans van de vrouw heel belangrijk zijn.
Bij voldoende deelnemers plannen we binnenkort weer een paar lessen in. Meer informatie kun je opvragen in de studio.
Informeer geheel vrijblijvend als je meer over deze les wilt weten.

Pilates voor zwangeren
Steeds meer zwangere vrouwen kiezen ter voorbereiding op de bevalling voor pilates lessen tijdens hun zwangerschap.
Pilates is namelijk een verantwoorde manier om tijdens de zwangerschap in optimale conditie te komen en te blijven. Ook hebben Pilates oefeningen een positieve invloed op rug- en bekkenklachten welke vaak tijdens de zwangerschap ontstaan. Bij voldoende deelnemers start een cursus.

Persoonlijke begeleiding

Tijdens de lessen lopen mensen wel eens tegen dingen aan zoals fysieke beperkingen, blessures of niet weten hoe een bepaalde beweging uit te voeren.
Dit kan frustraties opleveren die helemaal niet nodig zijn wanneer je weet hiermee om weet te gaan. Tijdens de groepslessen is er altijd ruimte voor persoonlijke coaching echter altijd wat minder dan tijdens een individueel consult. Dit is erg zinvol en een goede investering in jezelf!
Altijd op afspraak.
De kosten die hieraan verbonden zijn hangen af van de duur, het aantal keer én of je een abonnement hebt. Informeer hier vrijblijvend over! Bel: 06 300 190 32